Основні форми роботи

Основні форми  роботи - сходини, прогулька, змаг, вогник. Влітку - таборування.



Програма прогулянки


1. Загальні дані

Місце  Кривий Ріг. Парк ім.Ф. Мершавцева

Дата  09.09.17. число учасників  12 новачок,  вік  7-8 років

Мета. Ознайомлення із історією заснування міста. Ознаймлення з деякими історичними памятками міста (за програмою вмілості «Лицар рідного міста»).
Тема. Подорож у минуле.  

Виховники, батьки, ін. – виховник рою.

Виряд: спільний  ( аптечка, картки та аркуші картону для ігор, посвідки про «Подорож у минуле»).

особистий  (каремати, головні убори, канапки, вода, клей, гроші для проїзду).


Місце збірки  - біля школи,  година  - 9.00

Час тривання прогулянки  - 3 години 35 хв, транспорт  - маршрутне таксі № 214,          кошти 10 грн

Поворотне місце - біля школи,   година  - 12.35.

2.  Подайте план маршруту і терену (або карту терену) та зазначте місця зупинок.
а) пішки від школи до зупинки,
б) проїзд в автобусі №214,

в)  пішки від зупинки на площі Визволення по проспекту Поштовому (зупинки - будинок №35, театр, пам’ятник Олександру Полю, пам’ятник Святителю Миколі Чудотворцю),
г) пішки по вул. Першотравневій у парк ім.Ф. Мершавцева (зупинка біля пам’ятного знаку про заснування міста),
д) пішки через міст біля Човнової станції (зупинка на березі ріки Інгулець за цією станцією),
д) поворот додому – по вул. Першотравневій, по проспекту Поштовому до площі Визволення на зупинку автобусу № 214, проїзд в автобусі до мікрорайону Гірницький, пішки до школи.



3.  Подайте розповідь, вступну або тяглу (найважливіші точки)
 Навіщо думати про минуле 
             Одного разу правитель Бухари проїжджав повз саду і побачив за парканом старого, який садив персикове дерево
- Ей, старий, – звернувся правитель до садівника, – ти вже не молодий і твоє життя хилиться до заходу, напевно ти не дочекаєшся плодів цього дерева, так до чого ж твої старання?.. Так, так, я знаю, ти мені почнеш розповідати, що наші предки працювали для нас, а ми повинні трудитися для нащадків. Ні, ти мені краще дай відповідь: чи є сенс думати про минуле, яке пішло в пітьму і про майбутнє, яке ще не вийшло з пітьми? Адже нам належить тільки сьогодення.
 - Чи тобі, правителю, зрозуміти садівника, – відповідав старий, – Ти не хочеш думати про минуле – значить, воно у тебе таке, що краще б його зовсім не було. Ти не хочеш думати про майбутнє – значить, ти боїшся його. Отже не заздрю я твоєму сьогоденню.
 «Без минулого немає сьогодення, без сьогодення немає майбутнього» – так кажуть мудреці.

    Як це розуміти? Якби не було минулого, то суспільство стояло б на місці, ми б також намагалися добути вогонь за допомогою тертя двох паличок, або їли б пальцями без допомоги кухонних приладів, ми б не навчилися розмовляти, а також, як печерні люди, спілкувалися б жестами й звуками

Навіть якщо ми візьмемо просто одну сім’ю. Якби не було дідуся або бабусі, то не було б мами або тата. А без них не з’явилися б ми. Виходить, життя попросту зупинилося би.

Минуле – це те, чого ніколи не можна забувати. Минуле дозволяє довідатися про помилки або досягнення інших і зробити так, щоб у майбутньому не трапилося нічого поганого або вдосконалити щось, щоб нащадкам стало ще краще, ніж нам. Минуле буває цікаво згадувати, коли збираєшся в колі сім’ї й розглядаєш фотографії з відпочинку минулим улітку.

У такі моменти відразу ставати тепло й радісно. Минуле говорить, що думай про те, що ти робиш зараз. Адже ще вчора твої предки билися з динозаврами, а сьогодні ти вже їздиш на машині й розмовляєш по мобільному телефоні. І те, як ти проживеш сьогоднішній день, дозволить тобі прокинутися чи ні завтра.

Розповідь біля пам’ятного знаку про заснування міста.
...Давно це було, коли гриміла по Україні слава про Січ Запорозьку... На схилі літ хоробрий козак Ріг побудував для себе оселю якраз на тому місці, де Інгулець та Саксагань зливаються. Став потихеньку господарювати. І хто не їхав мимо, завертав до старого Рога. А оскільки в боях позбувся козак правого ока, прозвали його в народі Кривим. Бувало, повертались чумаки з Криму: "А чи не заїхати нам до Кривого Рога, чи далі поїхати?" Поважали чумаки Рога за гостинність, чуйність, відвертість, а ще за цікаві розповіді. Йшли роки, навколо хати козака почали з'являтися інші оселі. Згодом тут виросло село. Вже і козака Рога не стало, а назва так і лишилася - Кривий Ріг...

4. Детальна програма: марш, відпочинок, теренова гра тощо. Пам'ятайте про черговість занять!

Час
Точка
Опис заняття
Виряд
 15 хв
Відкриття
а) перевірка дозволів батьків, виряду (взуття, перекуска, ін.);
б) збірка в колі, привіт;
в) обряд, розповідь;
г) перевірка присутності;
д) правила безпеки під час прогульки.

50 хв
Марш
  По проспекту Поштовому(спостереження за історичними памятками («подорож у минуле»);
- будинок №35, 1908 року, більше ніж 100 років тому – типографія Заранкіна;
- пам’ятник Т.Г. Шевченку (біля театру);
- пам’ятник Святителю Миколі Чудотворцю і фрагмент фундаменту церкви Святителя Миколи Чудотворця (зруйнованої за часів Радянської влади);
- пам’ятний знак про заснування міста (місце злиття Саксагані та Інгульця);
- Човнова станція

У кожного  з дітей аркуш картону, на який вони наклеюють зображення історичної памятки та її назву.
40 хв
  Велика гра у терені
а) Вивчення знаків свистка
б) «Лист від козака Рога» знайти його частини на визначеній ділянці, скласти і прочитати;
в) «Бережи природу»;
г) «Хто більше».
 

50 хв
Великий відпочинок
а) приготування їжі та її споживання;
б) нерухливі ігри, пісні;
в) впорядкування місця відпочинку;
г) перевірка присутності.
каремати, головні убори, канапки, вода
50 хв
Поворот додому





По проспекту Поштовому(спостереження за історичними памятками («подорож у минуле») – повторення назв.

10  хв
Закриття
а) збірка в колі;
б) перевірка присутності;
в) повідомлення, зауваги, вручення посвідок про «Подорож у минуле рідного міста»;
г) обряд, привіт.


 Тексти завдань  


Вивчення знаків свистка

Прийшовши до місця, подайте дітям знаки свистком: покажіть їх, розтлумачте, що вони означають та коли використовуються.

———- Увага! – довгим посвистом виховник звертає на себе увагу новаків, вони повинні заспокоїтись, прибігти  до виховника, якщо вони знаходяться десь на терені.

. початок гри – один короткий свисток

———-  .  ———  закінчення гри – довгий, короткий, довгий свисток.


Лист від Козака Рога
З одного боку фотографія пам’ятника Козаку Рогу, з іншого – привітання юним дослідникам,     побажання постійно вивчати минуле і не забувати його.


Гра «Бережи природу»  Троє ведучих  гри мають 12-15 карток розміром 3х5 кожна, де написано певні правила поведінки серед природи. Наприклад, ”береже природу”, “залишає після себе місце чистіше, ніж воно було до нього”, “допомога птахам” і ін. Хто з новачок наздогнав і доторкнувся до ведучого, той повинен вручити йому картку. Початок та завершення гри оголошується свистком.


Гра «Хто більше» Новачки  розподілені на дві групи. Виховник показує фотографії з памятками минулого, але називає їх. Першою відповідає та команда, як встигла показати знак готовності (підняті руки). За кожну правильну відповідь нараховується один бал.



Пісня Роман Купчинський (музика і слова)

ГЕЙ, МАНДРУЮТЬ ПЛАСТУНИ
Мандрівна пісня

Гей, мандрують пластуни
Через гори-долини –

Гей, доріженька закурилася…

Перед ними рідний край
Розгорнувся, як Дунай –

Гей, доріженька закурилася…

Хоруговки лопотять,
А підківки цокотять –

Гей, доріженька закурилася…


Нерухливі ігри


Музейна статуя

Завмираємо в позі статуї й непомітно змінюємось!
·         Діти збираються в  одному місці під назвою «музей». Одна дитина стає ведучим,  відходить далі, рахує до двадцяти й повертається.
·         У цей час гравці приймають різні пози й завмирають, як музейні статуї. Входить ведучий, оглядає музейні експонати й поводиться так, як турист.
·         «Статуї» намагаються змінити своє положення непомітно для ведучого. Якщо ведучий зауважує рух «статуї», вона оживає і стає туристом.
·         Продовжуйте гру, доки не залишиться одна «статуя». Гравець-«статуя», який залишився останнім, стає ведучим у наступному раунді.

 Віраж

Цікава швидка гра з автомобілями й гонками.
·         Діти сідають у коло на підлозі. Вибирають одного гравця, який починає гру.
·         Початковий гравець вимовляє слово «Віраж» сусіду праворуч або ліворуч.
·         Той у свою чергу вимовляє слово «Віраж» своєму сусіду праворуч або ліворуч. Крім того, гравець може негайно видати звук, з яким гальмує машина. У цьому випадку черга повертається до попереднього учасника.
·         Гра просувається вперед і назад, доки черга не дійде до всіх учасників.
·         Правило гри передбачає, що всі звуки учасники видають зі щільно зімкнутими губами. У разі, якщо гравець розімкнув губи й показав зуби, він виходить із гри.


Найуважніші
Із заплющеними очима послухати звуки навколишнього середовища. Потім по черзі розповісти, що чули.
Назвати рослини та тварин, які оточують нас.
Назвати тварин або предмети на які схожі хмаринки, деревева.



План змагу рою

Дата:  12 жовтня 2017 р. Вік дітей: 7-8 р. Загальний час:  80 хв

Мета:  Перевірити міцність засвоєних знань, зацікавити в подальшому пластуванні.
Тема:  Допомога «Сонячним Зайчикам»
Розповідь:  - Дорогі, діти! «Сонячні Зайчики» просять вас допомогти їм побороти Королеву Глупої Ночі і пана Морока. Згадаймо, хто вони такі. «Отут, здається, настав час розкрити таємницю і розповісти, хто ж такий пан Морок.
Тож знай: пан Морок був не хто інший, як сам Начала ник Канцелярії Нічних Кошмарів і перший радник при дворі Королеви Глупої Ночі.
Як, ти не знаєш, що це значить? Авжеж. Ти ж бо ще нічого не знаєш про Королівство Глупої Ночі. То послухай.


 Глибоко-глибоко під землею, де вічна темрява й куди ніколи не пробивається сонячне проміння, заховалося це страшне королівство. Там, у величезному розкішному палаці, живе Королева. В неї довге чорне волосся, чорне обличчя, чорні руки і ноги — вся вона зроблена з темряви. Це Королева Глупої Ночі. Всі піддані її теж зроблені з темряви і такі ж чорні, як вона. Коли заходить сонце і згасають його останні промені, Королева насилає на землю своїх підданих і цілу ніч, до світання, над землею панує темінь. Королева ненавидить людей і намагається зробити їм якомога більше зла. Вона потурає підлоті та злочинам. І жалюгідні поганці-хуліганці, яких ти вже знаєш, користуються прихильністю і підтримкою Королеви. Під захистом Глупої Ночі вони чинять свої мерзенні діла — грабують, убивають, хуліганять. І Королева любить їх за це.
Є в королівстві одна установа, без якої Королева безсила. Це — Канцелярія Нічних Кошмарів. Начальник Канцелярії, пан Морок, — перший радник Королеви, щось на зразок прем'єр-міністра.
Пан Морок керує кошмарами — жахливими нічними видіннями. Кошмари являються людям уві сні й душать їх.

Ніщо так не тішить Королеву, як лиха робота кошмарів. Кожен з них — улюбленець Королеви.
Могутня Королева Глупої Ночі. Немає темної сили, яка могла б побороти її. Вона боїться тільки одного — світла. Тому так лякливо тікають її слуги на світанку, ховаючись у найтемніші закутки та щілини. І тому так глибоко під землею заховалася вона зі своїм королівством.
Жодна жива душа, що хоч раз бачила сонце, не проникала ще в Королівство Глупої Ночі — ні звір, ні людина. Вхід туди дозволявся лише для нічних створінь — кажанів, пугачів, нічних метеликів тощо. І кажуть, що тільки колись, дуже давно, якийсь старанний кріт, риючи собі нору, випадково потрапив у палац Королеви. Розлючена Королева наказала осліпити всіх кротів, щоб вони ніколи більше не змогли знайти дороги до Королівства Глупої Ночі. Відтоді всі кроти сліпі.
Прадавніми і найзаклятішими ворогами Королеви були сонячні зайчики, бо вони часто рятували людей від її підступів і завжди робили їм добро. Люто ненавиділа Королева сонячних зайчиків і всіляко боролася з ними. Та нічого не могла вдіяти. Адже сонячні зайчики бували на землі тільки вдень, коли ясно світило сонце й коли Королева боялася навіть носа вистромити на білий світ.

Щоправда, вдень Королеві допомагали її спільники — грізне плем'я хмаровиків-громовиків. Правив ними цар Грім, товстопузий та тріскучий, і цариця Блискавиця, худа, жовта й дуже нервова. Як і всі товстуни, цар Грім був неповороткий, вайлуватий і завжди не встигав за своєю царицею. Вона блисне, спалахне на все небо і — вже погасла, заспокоїлась. А він тільки тоді починає гримотіти і буркотливо верзти якусь нісенітницю. Через це вони часто сварилися і зчиняли більше галасу й гармидеру, ніж треба. Само по собі плем'я хмаровиків-громовиків було дурне й темне, але Королева Глупої Ночі підкорила його і примусила робити шкоду сонячним зайчикам та людям. Час від часу це темне плем'я збиралося на небі хмарами, затуляло сонце і влаштовувало грозу. Гримів Грім, блискала Блискавиця, хмаровики зливою кидалися на землю, намагаючись знищити сонячних зайчиків. Та сонячні зайчики були непереможні. 

Вони відважно йшли на бій, з допомогою свого найкращого друга Вітра розганяли хмари ворогів і примушували їх ганебно тікати. І знову небо ставало чисте, ласкаво всміхалося сонце, а сонячні зайчики, кожен з квіткою півників у зубах, ставали півколом і починали свій веселий танок, святкуючи свою перемогу. Здаля веселий танок сонячних зайчиків здавався людям привабливою різнокольоровою аркою, що звелася над землею. Люди називають її райдугою і вважають за щасливу прикмету. Між іншим, квіти півники мовою вчених звуться іриси, що означає — райдуга, веселка. Виходить, недарма цим барвистим квітам дали таку назву.
Королева Глупої Ночі дедалі більше ненавиділа сонячних зайчиків. Вона тільки й чекала нагоди, щоб помститися їм. Одного разу до Королеви прийшов пан Морок, і вони замкнулися в палаці. Десять ночей вони не виходили звідти — про щось радилися.» «І лише на десяту ніч стало відомо, що пан Морок придумав дуже хитрий і підступний план знищення Країни Сонячних Зайчиків.»
-          Якщо ви подолаєте всі 6 перешкод, допоможете Сонячним Зайчикам знищити Королеву Глупої Ночі.

Джерело:  Всеволод НЕСТАЙКО В КРАЇНІ СОНЯЧНИХ ЗАЙЧИКІВ Повість-казка

Мета пунктів:                                                 Час:

1.   Згуртованість рою                                              5 хв
2.   Пісня новацтва                                                    5 хв
3.   Прапор і карта України                                      5 хв
4.   Вузол дружби – пластовий вузол                      5 хв
5.   Пластові анаграми                                              5 хв
6.   Пошук могутньої зброї                                       5 хв

Перехід учасників з пункту на пункт (спосіб і час):

 Способи переходу – знаки мандрівника (стрілки крейдою), карта школи з позначкою наступного пункту, записка з вказаним орієнтиром. Час – до 5хв.

Система точкування / оцінювання ефективності точок, критерії:
Рій отримує аркуш чорного картону (А 4). Це символ Королеви Глупої Ночі. Він поділений на 6 прямокутників. За кожне виконане завдання новачки отримують жовтий прямокутник, яким вони заклеюють один з чорних. Під час виконання 3-5 завдань міні-групи отримують невеликі прямокутники. Але після виконання завдань з 3-го по 5-те великі чорні прямокутники стануть жовтими. Після того як прямокутник стане «Сонячного» кольору, виховник вітає новачок з успішною допомогою «Сонячним зайчикам».

Критерії – старанність, згуртованість.
Точкуємо працю групи, а не окремих учасників!
Незалежно від результатів точкування, змаг зараховується як успішний всім
учасникам.


Точка
Опис заняття
Виряд
Час
1
Відкриття
а) збірка в колі;
б) привіт “Готуйсь!”, обряд;
в) перевірка присутності;
г) розповідь;
ґ) поділ на групи, вихід на точки.

15 хв
2
Виконання завдань
а) 6 пунктів по 5 хв. кожен;
    - «Вихід з печери «33 лиха» (Згуртованість рою)  (Разом)
-«Доведіть протилежне».
Виконання пісні новацтва. (Разом)


- Прапор і карта України.
 6 команд по 2 дітей







- Вузол дружби – пластовий вузол
 6 команд по 2 дітей


Лабіринт намальований на асфальті.


Контурні зображення карти Європи та державного прапора України

Шнури для вузлів
 5 хв



5 хв



5 хв





-Пластові анаграми
 6 команд по 2 дітей





- Пошук могутньої зброї
(Разом)



б) 5 переходів між пунктами орієнтовно по  5 хв. кожен;
в) перехід на кінцевий пункт.
Аркуші з анаграмами і олівці для запису слів
Покажчики, записки, пакет із новацькими хустинками, Заявами Вступу
5 хв


5 хв

3
Закриття
а) збірка в колі, обряд;
б) привітання учасників змагу (“Слава!”);
в) привіт “Готуйсь!”

10 хв






  Тексти завдань  

 1. - «Вихід з печери «33 лиха» (Згуртованість рою) Ця печера містить в собі різні хвороби. Сонячні Зайчики визволили з неї хлопчика Веснянку.  Вона була створена Королевою Глупої Ночі. Якщо ви дружно подолаєте цю перешкоду, то  зможете допомагати Зайчикам.
Діти тримаються за руки.
Пробігти лабіринтом намальованим на асфальті не розриваючи ланцюжка.
Тримати швидкість зручну для кожного, не сварити один одного за помилки.

2. -«Доведіть протилежне». Виконання пісні новацтва.
-   Королева Глупої Ночі любить, коли діти не дружні, боязкі, не люблять свою Батьківщину.



Пісня новаків


Ми діти українські
Ми юні, мов квітки,
Маленькі жовтодзюби,
Пластові новаки.

Як виростем великі,
Хоробрі вояки,
Відстоїм Україну
Від вражої руки.

Ми любим рідні хати,
Широкий степ і гай.
Від Сяну до Кубані
Лежить наш рідний край.

Як виростем...



3. - Прапор і карта України.
Знайти на контурній карті Європи зображення України, розфарбувати її жовтим кольором. Також розфарбувати зображення державного прапора України і приклеїти його на карту.
(6 команд по 2 дітей)
-Розфарбуємо карту нашої Батьківщини сонячним кольором, щоб лиха Королева бачила, що ми протидіємо її лихим намірам.

4.- Вузол дружби – пластовий вузол
Королева Глупої ночі сховалась від переслідування на крутому протилежному березі та зруйнувала місток. Немає цвяхів. Є тільки надійні линви і вміння в'язати пластовий вузол.
(6 команд по 2 дітей)

5. Пластові анаграми
Які риси характеру допомагають Сонячним зайчикам боротися зі Злом, допомагати людям?
Розгадайте ці слова.
ВІСТЬЛИСМІ (сміливість),
ТАРОДОБ (доброта),
СТЬНІЧЕС (чесність),
ДРІЩЕСТЬ (щедрість).

(6 команд по 2 дітей)


6. - Пошук могутньої зброї ( роєм)
На цій місцевості сховано пакет з дуже сильною зброєю проти Зла, символом якого є Королева Глупої Ночі. Звертайте увагу на знаки, біля кожного з них є підказка про місце знаходження цього пакета.

5 покажчиків із записками, які скеровують дітей до пакета.
Приклади покажчиків: гілка, встромлена в землю, пучок трави, висмикнутий з коренем і лежить на дорозі, хрест, продряпаний на землі або намальований на камені крейдою, пірамідка з трьох каменів серед трави, стрічка або клаптик тканини на гілці.

У безпосередній близькості з покажчиком або на ньому повинна бути інформація, як знайти наступний або, якщо це останній покажчик, де шукати скарб. Наприклад, під пірамідкою з каменів може бути записка: «30 кроків, направлення на високий дуб». Шукачі скарбу роблять 30 кроків у вказаному напрямку і починають оглядати все навколо в пошуках нового покажчика, знаходять клаптик, який прив'язаний до гілки куща, а на ньому напис: «Зброя». В середині куща діти знаходять пакет із  новацькими хустинками та Заявами Вступу.
Пошук  починають з  місця, яке визначено заздалегідь - на ньому шукають перший покажчик.

Хвилинка сестрички. Заява вступу - це ваш документ, який ви повинні підписати, щоб закріпити повне право бути справжніми новаками. Після того, як ви підпишете заяву, ви отримаєте право носити жовті хустки. Хустка буде означати те, що ви на свої маленькі плечики вже поклали обов’язок бути вірними Богу та Україні, допомагати іншим. Як ви вважаєте, чому вона жовтого кольору? Зараз кожен з вас уважно прочитає заяву і подумає, чи готовий він її підписати . Підписання заяви.




  план змагових пунктів (розміщення в терені).



1) Біля головного  ґанку школи.

2) Біля запасного виходу зі школи.

3) На баскетбольному майданчику.
4) Біля футбольних воріт.
5) Біля скульптурного зображення гномика на квітнику.
6) На майданчику шкільних лінійок.



План вогнику рою

Дата:  6 жовтня 2017 р.  Вік дітей: 7-8 р. Загальний час:

Мета:   Робота над засвоєнням таких точок вмілості «Добродушок»: 1. Радо всім допомагай і старайся щодня зробити хоч одне добре діло; 7. Уважно та увічливо стався до всіх людей; 9. Завжди намагайся підтримувати приязні стосунки, не гніватися і не сваритися з друзями
Тема:  Коло радості



Точка
Опис заняття
Виряд
Час
1
Відкриття
а) збірка в колі;
б) привіт “Готуйсь!”, обряд;
в) визначення сторожів вогника;
г) запалення вогника, спів “Горить вогник”;
ґ) пісня “Сестричко-голубко”.
Матеріали для запалення ватри (дрова та ін.)
15 хв
2
Розповідь
«Коло радості» Б.Ферреро

10 хв
3
Гра
«В якому вчинку
живе добро?»

5 хв
4
Гра
Йдемо, йдемо, стоп  

5 хв
5
Пісня
 Пісня «Якщо добрий ти…»

5 хв
6
Гра
«Кошик добрих справ»
Кошик, паперові квіточки.
5 хв
7
Гра
«Дружні мисливці»

5 хв
8
Мовна гра
«Закінчи прислів’я»

5 хв
9
Гра
«Варенички»

5 хв
10
Пісня
«Пісня про дружбу»

5 хв
11
Гра
Поради Феї Доброти

5 хв
12
Закриття
а) збірка в колі;
б) Вечірня молитва;
в) спів “Тихо ніч із-за лісу прилине...”;
г) пластове “Надобраніч”, “іскра”.

10 хв


2. (Перед розповіддю пояснити дітям, що таке монастир, обитель, брама, настоятель).  
Одного дня селянин, який жив неподалік від обителі, підійшов до монастирської брами й енергійно застукав у неї своєю мозолистою рукою. Коли воротар відчинив, чоловік, усміхаючись, показав йому великий кетяг соковитого винограду:- Брате-воротарю, – сказав селянин, – знаєте, кому хочу подарувати цей чудовий виноград?- Може, настоятелеві або комусь із старших отців монастиря?- Ні! Вам!- Мені?! – монах з радості аж почервонів. – Хочете дати його саме мені?- Авжеж! Тому що ви зі мною поводилися як приятель і завжди допомагали мені, хочу, щоб ви поласували цим виноградом.
Монах-воротар поклав виноград на тарілку і поставив її на стіл. Він довго-довго дивився на нього. Який гарний і смачний виноград!Та ось у нього майнула думка: (Як ви вважаєте, що це за думка була?) «Чому не занести цей кетяг настоятелеві, щоб і його втішити?» Він узяв тарілку з виноградом і поніс до настоятеля. Настоятель і справді щиро зрадів. Але пригадав собі, (Як ви вважаєте, що він пригадав?) що в монастирі живе старий та хворий монах, і подумав: «Занесу йому цей виноград. Нехай він хоч трохи потішиться». І кетяг винограду потрапив до келії хворого монаха. Але надовго він там не затримався. Хворий подумав, що виноград, напевно, сподобається кухареві, який цілий день працює, і передав виноград йому. Але кухар послав його монахові-паламареві, а той поніс його наймолодшому монахові, котрий вирішив подарувати його іншому монахові. І так від монаха до монаха той виноград знову повернувся до воротаря.
Отак замкнулось коло. Коло радості. Не чекай, щоб хтось інший починав, ти перший маєш почати коло радості. Часто достатньо дуже маленької іскри, щоб вибухнула велика кількість динаміту. Досить іскорки доброти, щедрості і світ почне змінюватися. Любов – це єдиний скарб, що помножується, це єдиний дар, що росте тоді, коли його роздають. Любов… Даруй її, розсівай її, випорожнюй свій гаманець, свої кишені, а завтра будеш мати більше, ніж сьогодні.
                                                                                     Бруно Ферреро «Історії для душі».

-          Чому виноград переходив від одного монаха до іншого?
-          Чому коло «подорожування винограду» назвали Коло радості?
-          Як ставилися монахи один до одного?
-          Які добрі вчинки ви можете робити один одному?
 3. Гра «В якому вчинку живе добро?» (виховник називає вчинки, а діти плескають в долоні – якщо цей вчинок хороший, а якщо ні – ховають долоні за спину).
- Допомогти другові в біді.
- Образити когось.
- Захистити слабшого.
- Когось обдурити.
- Поділитися чимось хорошим.
- Не послухатися поради батьків.
- Вихвалятися перед кимось.
- Галасувати коли хтось відпочиває.
- Молодці,  бачу ви знаєте які вчинки називаються добрими. А що таке доброта? (Доброта – краса людської душі! Це чуйне ставлення до людей, це привітність, ласка, чуйність, ввічливість).
4. Гра: Йдемо, йдемо, стоп (мандрівка з друзями).
Всі учасники рухаються по колу, повторюючи за ведучим певні рухи (йдуть,
тримаючись за плече попереднього, навприсядки, як ведмедик тощо). Ведучий говорить:“Йдемо, йдемо, йдемо.., стоп!” На “стоп” всі завмирають. Будь-хто з учасників каже: “Йдемо!”, і гра продовжується, учасник стає новим ведучим.



5. Пісня «Якщо добрий ти…» Б. Савельєв, М.Пляцковський


Дощик босоніж по землі пробіг,
Клени по плечах плескав.
Якщо день ясний – то лунає сміх,
А коли все навпаки – кепсько.

Чуєш, як дзвенять в небі промінці
Сонячні ясні струни.
Якщо добрий ти – хороше усім,
А коли все навпаки – сумно.

Кожному свою посмішку лиши,
Радість тим, кому тяжко.
Якщо заспівають – легко на душі,
А коли все навпаки – важко

6. Гра «Кошик добрих справ»
- Пригадайте, яку добру справу ви зробили вчора, сьогодні чи кілька днів тому назад. Розкажіть про неї. Діти розповідають і кидають квітку в кошик добрих справ.У нас тепер новий кошик добрих справ.
7. Гра-розминка «Дружні мисливці». Учасники стають в коло один за одним. Тренер промовляє слова, які супроводжуються певними рухами, а всі повторюють за ним: «Ми йдемо полювати на лева! (впевнений хід по колу). Не боїмося нікого! (заперечувальні рухи руками). Ой, а це що? Це болото! Чав! Чав! Чав! (хід, високо піднімаючи коліна). Ой, а це що? Це море! Буль! Буль! Буль! (імітація плавання) Ой, а це що? Це поле! ТУП! ТУП! ТУП! (гучне тупотіння) Ой, а це що? Такий великий, такий пухнастий, такий м’якенький (показують , який) Ой, так це ж лев! (показують, як злякалися, далі рухи повторюються) Побігли додому! Через, поля! ТУП! ТУП! ТУП! Через моря! Буль! Буль! Буль! Через болото! Чав! Чав! Чав! Побігли додому! Двері зачинили! Які ми молодці! Які ми хоробрі (показують мімікою). Які ми дружні! (тиснуть руки один одному).Похвалимо себе (погладжують себе по голові).
8. Мовна гра «Закінчи прислів’я». Ведучий починає, а діти продовжують.
Прислів’я про добро:
Добро довго… пам’ятається.
Хто людям добра бажає, той і … собі має.
Роби добро не кайся – робиш зло і … сподівайся.
Перший крок до добра – не роби … зла.
Не одежа красить людину, а … добрі діла.
Раз добром зігріте серце вік … не прохолоне.
Добро, як  сонечко … гріє.
Добро роби, добре й… буде.
9. Гра «Варенички». Новачки стають у коло і повторюють слова і рухи за  сестричкою. «Просіяли борошно (рух руками вліво-вправо). Замісили тісто (кулаком по долоні). Зробили «ковбаску» (потерти долоні). Порізали «ковбаску» (відповідні рухи руками). Зліпили варенички (натиснути на вуха). Пригощають один одного.

10.  Пісня про дружбу. Слова: М. Ясаков   Музика: Ольга Янушкевич
Знають всі коли є друг –
Все світлішає навкруг,
Якщо сам не підведеш –
Друзів більше ти знайдеш.

Приспів:
Дружать сонце і земля,
Дружать луки і поля,
Дружать діти на землі
І великі, і малі!

Разом ходим на гурток,
Поспішаєм на каток.
Нам незгоди не страшні –
З другом весело мені.

Приспів.

Де єднає дружба всіх –
Там лунає пісня й сміх,
Свято нам несуть у дім –
Буде весело усім.

Приспів.

11. Гра «Поради Феї Доброти»
Так, у нас, у наших друзів, у всіх людей бувають такі моменти в житті, коли наші почуття керують нами: ми не спокійні, роздратовані, когось можемо образити грубим словом чи своїм вчинком, розповісти чиюсь таємницю, образитись через якусь дрібницю, і тоді так неприємно на серці, а тому ми повинні вчитись стримувати свої негативні емоції, вміти взяти себе в руки.
Ось які поради дає нам Фея Доброти.
Взяти себе в руки – тобто заспокоїтись. Якщо відчуваєте, що так і не терпиться когось обізвати штовхнути, викрикнути, коли треба помовчати, треба довести свою силу; обхватити долонями лікті і сильно притиснути руки до грудей – це поза стриманої людини.
– Давайте спробуємо.
Коли відчуваєте, що назовні рветься викрикування, а треба змусити себе стримувати, промовчати подивитись на щось зовсім маленьке, заховати язичка за зубами. Ось так. Вдихни повітря. Коли роздратовані – вдихніть повітря глибоко-глибоко і тихенько повільно видихніть, щоб самі не чули свого видиху. Спробуємо.








Немає коментарів:

Дописати коментар